Ontario - Niagara 26/9/13

26 september 2013 - Niagara Falls, Canada

We moeten wel op de meest geluidruchtige campground hebben gestaan. Wat een herrie van de overvliegende vliegtuigen, de snelwegen en de denderende treinen die vlak langs onze camper kwamen. Maar… (leve de oordoppen ;-) ) toch gelukkig goed geslapen!

Vandaag voor het eerst dan eigenlijk echt op pad. We hebben de snelweg genomen Toronto uit en richting Niagara. En ja hoor, we voelden ons al gelijk aardig thuis want al snel hadden we een paar keer file, net Nederland. Gelukkig niet zo lang, maar toch… hadden we niet echt verwacht. Voorbij Hamilton werd het uitzicht ook mooier. We reden langs Lake Ontario en langs heel veel wijngaarden. Eerst zijn richting Niagara on the Lake gegaan om daar op de Niagara River Parkway uit te komen. Een mooie rustige route langs de rivier en op wat uitkijkpunten konden we al wat foto’s schieten. Ook nog arenden zien vliegen!

We boften ook weer enorm met het weer. Alweer zo zonnig en echt warm (ca. 25 graden). Gek toch dat het ’s avonds zo enorm afkoelt.

Eenmaal in Niagara Falls was het weer een stuk drukker en zoals al verwacht, wel heel toeristisch met allerlei andere attracties. De setting van de Niagara watervallen haalt het natuurlijk niet bij bijv. de IJslandse watervallen die zo prachtig in de natuur liggen. Toch waren de 2 watervallen zelf wel  machtig om te zien! Wat een massa en kracht! Mooi hoor. En aan de overkant hebben we natuurlijk Amerika zien liggen….P1020729

Alle toeristische poespas hebben we maar links laten liggen. Tijd om weer terug te keren en de campground op te zoeken. Dat werd Vine Ridge RV Resort in Queenston.

Morgen een lange rijdag richting Bruce Peninsula. Waarschijnlijk hebben we dan een paar dagen geen internet…

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Syl:
    29 september 2013
    haha, wij treffen het ook vaak wat treinen betreft! 9 van de 10 keer ligt er wel een spoorbaan in de buurt van onze campground! Een keer hadden we ook het idee dat 's nachts de intercity over ons heen denderden en dan ook nog 6x luidruchtig toeteren...naar wat later bleek om de evt. beren van het spoor te jagen! Ik hoop voor jullie dat je nu een beetje uit de drukte bent en in de mooie natuur zit!( want daar komen jullie voor en niet om in de file te staan) Bevalt het, en zijn jullie al een beetje gewend om in de camper te leven en mee te reizen? Heerlijk dat het zo mooi weer is! Heb je al pindavriendjes? Veel plezier en geniet! PS: we willen meer foto's!!! Vooral pa want die leest geen verhaaltjes die kijkt alleen de plaatjes! haha
  2. Ida:
    30 september 2013
    Zonder een bezoek aan de Niagara Falls bent je niet echt in Canada geweest! Leuke foto van jullie en overtuigend bewijs dat je in Canada bent.