Ontario - Algonquin 4/10/13

4 oktober 2013 - Algonquin Provincial Park, Canada

Vanmorgen regende het nog behoorlijk, hele nacht doorgeregend. Door de regenherrie op het camperdak werden we al om 5:00 uur wakker. Gisterochtend nog prachtig zonnig weer gehad, maar gistermiddag begon het al te regenen. We wilden eigenlijk nog een dag langer hier in Killarney blijven omdat het hier zo fantastisch mooi is, echt sprookjesachtig, veel mooie plaatjes geschoten! Maar vanwege de regen hebben we dan toch maar besloten om er een rijdag van te maken en alvast maar naar Algonquin te gaan. We vonden het jammer afscheid te nemen van onze chipmunkie, die we een extra wintervoorraad pinda’s mee hebben gegeven.

Het werd een lange reisdag over 6 uur verdeeld zo’n 240 km. Tweemaal opstopping vanwege wegwerkzaamheden en tussendoor geprobeerd om een vulstationIMG_2655a voor propaan te vinden. Maar dat blijkt erg lastig merkwaardig genoeg en niemand weet precies waar je zoiets kunt vinden. Het eerste stuk van de rit was ook nog erg mooi, maar je zag het landschap wel veranderen. Algonquin is toch wel anders dan Killarney. Meer sparren en wat minder uitbundige najaarskleurtjes.

We zijn wel verwend door de pracht van Killarney want de campground (Rock Lake) die we hier vonden, vonden we op het eerste gezicht eigenlijk een beetje tegenvallen… Alle campers gewoon in rijtjes naast elkaar op een vrij open veld, maar goed het is toch maar voor de nacht.

1. Syl:
    6 oktober 2013
    Ik kan me voorstellen dat jullie balen dat je door het weer, min of meer, gedwongen werd verder te gaan. Jammer van de regen maar ja, je doet er niets aan en dan kun je inderdaad maar beter van de nood een deugd maken en er een rijdag van maken! Is het druk op de campgrounds? Hoe gaat het met de verwarming?? Ik ben zo benieuwd hoe jullie het ervaren ...het kamperen, het rijden met de camper, het gebruik en leven in en om de camper, het contact met mede kampeerders etc etc.!