Ontario - Toronto 24/9/13

25 september 2013 - Toronto, Canada

Yes, daar zijn we dan eindelijk in Toronto! Omdat we toch nog niet zo heel erg moe zijn, besluiten we toch nog maar downtown te gaan om de CN Tower te gaan bezichtigen. Wel ruim een uur reizen met het openbaar vervoer. Maar dat blijkt heel goed geregeld te zijn hier. Je koopt bij opstappen een ticket en bij overstappen hoef je dat alleen maar te laten zien en niet opnieuw te betalen. Ook hoeven we niet lang op aansluiting te wachten. En vergeleken met Nederland heel goedkoop.

Toen we vanuit de metro weer boven de grond kwamen, stonden we ineens tussen de wolkenkrabbers, gaaf! En al snel zagen we ook de CN Tower boven de P1020684gebouwen uitsteken. Het was prachtig, onbewolkt zonnig weer, dus zijn we ook de toren maar opgegaan. De liften gaan heel snel naar boven, dus je oren schieten gelijk dicht, maar je hebt wel al gelijk prachtig uitzicht.

Eenmaal boven bleek helaas  het licht voor de foto’s niet gunstig te zijn, teveel tegenlicht, maar het uitzicht was mooi. Ook kun je nog door een glazen vloer helemaal de diepte in kijken, maar daar moet je wel tegen kunnen! Ik dus niet bepaald.

Ondertussen hadden we al aardig trek gekregen en eigenlijk hoopten we ook nog iets te kunnen zien van de Tower in het donker, met verlichting. Eerst dus maar bij een take out een pizza buiten op zitten eten, met eerste klas uitzicht op de Tower. Het werd toch iets later donker dan we hadden verwacht, maar om 20.00 uur begon dan toch eindelijk de verlichting die steeds omhoog  door de Tower schoot. Alleen werd het nu wel tijd om huiswaarts te keren, want we waren al zowat 24 uur op en nu dus wel erg moe…

1. Syl:
    26 september 2013
    Hey vakantiegangers, leuk dat jullie ook een weblog bijhouden! Ik hou dan wel niet van lezen maar in dit "boek" ga ik iedere dag lezen hoor....als jullie maar zorgen dat er wel plaatjes bij staan he! haha Doe nog ff rustig aan want de eerste dagen zijn best vermoeiend door de reis en alle indrukken die op je af komen! Maar geniet van alles om je heen ....en veel foto's maken he!Veel plezier!