Ontario - Killarney 3/10/13

3 oktober 2013 - Killarney, Canada

IMG_2585aN.a.v. adviezen van een Canadees koppel die we bij de camping tegenkwamen zijn we de dag om 6 uur begonnen. Het schijnt nl. zo te zijn dat tijdens schemer (’s morgens vroeg, danwel ’s avonds) dieren de weg oversteken. Diverse kilometers met lage snelheid afgelegd, jammer genoeg geen dieren gezien.

Toen zijn we maar een moeilijke trail gaan lopen/klimmen van 12 km. Was weer een hele mooie zonnige dag met mooie uitzichten en ook een mooie route. Alleen nabij de top durfde Miran niet verder want je moest over hele grote gladde keien omhoog. Ben alleen verder gegaan en trof bovenaan de top nog mooiere uitzichten aan. Wel een hele kluif om boven te komen, werken met handen en voeten tijdens de laatste 100 meter.

IMG_2626aEenmaal richting de campeerplek nabij de entree van de camping zagen we een katachtig wezen op de weg staan. Bleek echter een vos! Fotograferen lukte niet goed, maar wonder boven wonder kwam hij ook nog enige keren op onze campingplek buurten. Ik moest hem wel een paar honderd meter volgen om ‘m goed te kunnen fotograferen. Mogelijk zat hij achter de chipmunks aan die even tevoren pinda’s bij ons kwamen halen. Geinig die grondeekhoorns! Eentje kwam telkens terug om pelpinda’s op te halen voor z’n voorraad, trok ze gretig uit m’n vingers, stopte ze net als een hamstP1030344er in z’n boodschappenwangen, ging er mee vandoor en kwam telkens weer terug voor de volgende lading.

Zo toch nog een aardig dierendagje, alleen nog steeds niet de befaamde zwarte beer gezien, da’s toch balen… ;-)

1. Syl:
    6 oktober 2013
    Prachtig San die foto van dat uitzicht! Ik ben ook wel is afgehaakt tijdens een trail hoor San dus ik voel met Miran mee! Dat was ook het laatste stuk van een trail die over een bergkam ging van een paar meter breed en aan weerszijde een afgrond waar geen einde aankwam, je moest je aan kabels vasthouden....mijn geest wilde wel maar mijn lichaam op een of andere manier niet! haha Ben je al helemaal gewend aan het rijden met de camper? Jammer dat jullie nog een zwarte beer gevonden hebben maar de vakantie zit er nog niet op dus ik ga duimen voor jullie!