Ontario - Bruce Peninsula 28/9/13

28 september 2013 - Tobermory, Canada

Na het opstaan zijn we eerst naar de Sauble rivier gelopen vlakbij onze kampeerplaats. Er is daar een leuk watervalletje met verschillende plateaus. En wat een enorme mazzel hadden we; er waren inderdaad op dit moment een heleboel zalmen bezig om stroomopwaarts tegen de waterval op te springen! Daar hadden we niet echt op durven hopen. Wow, wat een enorme inspanning voor die vissen om iedere keer een plateau hoger proberen te komen. Die beesten zijn gek dat ze het bijna onmogelijke proberen te doen; lijkt wel een foutje van moeder natuur. Maar zo ontzettend gaaf om te zien, dit maak je nooit meer mee. P1030054

Maar we moesten vandaag nog wel weer stukje noordelijker, naar Bruce Peninsula Prov. Park. En ja hoor, toen we daar aankwamen werden we gewaarschuwd dat er wel beren voorkomen en slangen…

We stonden ook echt midden in het bos, maar wel vlakbij Cyprus Lake. Toen we ’s avonds naar het meer liepen, was het al pikdonker want dat wordt hier ook al vroeg. Dus zaklampen mee en… de berenbel want ook al liepen we nog op de camping, toch voelden we ons in het donker niet echt ontspannen… Bij het meer hadden we wel een enorm mooi uitzicht op een heel heldere sterrenhemel. Zo hebben we het nog nooit gezien, want je kon zelfs de sluier van de melkweg zien! Maar toch waren we blij dat we weer veilig in onze bear proof camper zaten even later.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Syl:
    1 oktober 2013
    Gaaf zeg dat jullie die zalmen hebben zien ploeteren tegen de stroom in, ik heb zoiets alleen maar op natuur films gezien maar in het echt lijkt me het inderdaad een bizar gezicht! Bevalt het reizen met de camper? Al helemaal jullie thuis?