Ontario - Manitoulin Island 30/9/13

30 september 2013 - Manitoulin Island, Canada

’s Ochtends moesten we het park weer verlaten want we varen vanmiddag over naar Manitoulin Island. Eerst nog wat boodschappen e.d. in Tobermory gedaan. We moesten een uur van tevoren bij de ferry aanwezig zijn en de overtocht met de Chi-Cheemaun duurde 2 uur. Zo gaat de dag dus wel weer snel voorbij. Maar was toch leuk de toch langs de eilandjes en op het dek kon je ook heerlijk in de zon zitten. Gelukkig weer een prachtige dag, we boffen echt. P1030201a

Eenmaal op het eiland stopten we al vrij snel bij een kleine campground, Gordon’s Park. We bleken de enige kampeerders en ze waren blij ons te zien. Maar wat een leuke campground! Ze hadden zelf een soort “museumpje” over wildlife en astronomie gemaakt. Allemaal opgezette dieren met info en ook veel over fossielen die je daar kunt vinden en vanalles over astronomie. Ook hadden ze trails. Na het avondeten zijn we zo’n trail gaan lopen. Hier niet echt beren hadden ze verteld, maar wel veel herten. Het bleek echt een hele mooie trail, met werkelijk prachtig gekleurde bomen. Ook de lucht met zonsondergang was heel mooi. Maar herten hebben we helaas niet gezien.

IMG_2466a

1. Ma de Roo:
    1 oktober 2013
    Hier de foto voor me waar jullie lekker op de boot alles vanuit de luie stoel kunnen bekijken,die rust zal wel even lekker zijn.Bevalt het leve in de camper,en heb jij al gereden. Ik geloof dat jullie nu het ritme wel te pakken hebben.Wel apart dat extra wild wat je in de douche zag,zo hou je toch dat thuis gevoel.

groetjes Pa en Ma en geniet ten volle
  2. Syl:
    1 oktober 2013
    Leuk dat jullie zo'n mooie/leuke campground gevonden hebben! Prachtig he die sterrenhemel....miljoenen sterren en idd van die melkwegstelsel sluiers, heel bijzonder! Zo zie je ze niet hier in Nederland! Hebben jullie al ander wild gezien naast de rups met bontjas en de eekhoontjes? Geniet maar lekker!
  3. Miran:
    2 oktober 2013
    Hi,
    We hebben helaas nog geen ander wild gezien, anders had het natuurlijk wel pontificaal op de blog gestaan! ;-)
    Hopelijk komt er nog wat.
    De eekhoorns die we hebben gezien zijn alleen grijze en rode eekhoorns en niet veel van de chipmunks (pas 2). Ook nog niet uit de hand kunnen voeren.
    Ik heb inderdaad zelf ook al stukken gereden en gaat op zich goed, maar San heeft tot nu toe meer gereden.
    De komende dagen zullen we waarschijnlijk haast geen internet hebben...
    Doei!